fallback

Въглеродните емисии от един имейл - колкото тези от производството на торбичка

Новите бизнеси трябва да залагат цели за устойчивост в самото начало на дейността си, съветва Симона Стилиянова от Основа

15:05 | 30.11.20 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

InvestorBG · Update подкаст епизод 20: Може ли технологичният бизнес да е печеливш и зелен

Изпращането и получаването на един имейл произвежда същото количество въглеродни емисии, колкото се произвеждат и от производството на една пластмасова торбичка.

Потребителите пък изпращат и получават средно по 33 имейла на ден, което по груби сметки би означавало, че произвеждаме по 294 хил. грама въглеродни емисии годишно само от един мейлбокс. Това коментира в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria Симона Стилиянова, която е съосновател на компанията за консултации за устойчив бизнес „Основа“.

По думите ѝ хората често използват имейла си необмислено, което води до негативни ефекти върху природата.

„Като копираме по още един човек в мейла си, ние просто автоматично произвеждаме още 6 грама въглеродни емисии в атмосферата“, допълва тя. „А колко често всъщност копираме хора, които не ги интересува въпросната тема...“, посочва още Стилянова 

От своя страна, стартъпите, които тепърва започват работа, трябва още в ранните си дни да си заложат цели за устойчивост, съветва представителката на „Основа“.

„Оптимално е тези цели да се поставят от самото начало – при изготвянето на стратегията и мисленето на бизнеса ни, за да можем да ги обмисляме и имплементираме във всеки аспект на бизнеса ни и във всяко нещо, което правим“, коментира Симона Стилиянова.

Тъй като това е период, в който стартъпите валидират идеята си, създават бизнес плана и пазарната си стратегия, не е задължително тези цели да са изключително конкретни. В този случай ролята им е да дават насока, докато компанията не достигне в момент, в който бизнесът ѝ ще потръгне и тя ще може да мисли по-активно за постигането на въпросните цели, посочва още Симона.

Тя съветва бизнесът да залага подобни цели в начало, за да може той след това да се съобразява с тях при вземането на всяко решение.

„Дори в избора на локация за офис и във всеки елемент, всяко наше решение, трябва да имаме гледната точка към устойчивостта, която невинаги ни коства повече разходи. Напротив, понякога просто е нужно да се замислим, да проучим нещата от двете гледни точки“, допълва тя.

Какви стъпки може да извърви един технологичен бизнес, за да стане устойчив, и толкова ли е трудно всичко това, чуйте в пълния запис. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:45 | 14.09.22 г.
fallback